Dat doen we onder andere door:
- Voortdurend in gesprek te blijven met onze cliënten en hun naasten
- Het afnemen van een tevredenheidsonderzoek onder cliënten en mantelzorgers
- Het hebben van een klachtenregeling
- Gesprekken met de cliëntenraad
- Onze medewerkers de ruimte te geven om verbeteringen te initiëren
- Actief de samenwerking zoeken met (regionale) partners
- Volgen van wetenschappelijk onderzoek of soms deelname aan wetenschappelijk onderzoek
- Volgen van nieuwe (technische) ontwikkelingen
- Afspraken te maken over kwaliteit en kosten met zorgverzekeraars
- Te voldoen aan wetgeving voor bijvoorbeeld de gezondheidszorg
- Het laten keuren van de kwaliteit door externe onafhankelijke instanties (Geriant beschikt over het HKZ-certificaat).
Kwaliteitsstatuut
Alle aanbieders van geestelijke gezondheidszorg zijn verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Hieronder vindt u het goedgekeurde kwaliteitsstatuut ggz van Geriant.