Kwaliteit

Geriant is voortdurend bezig de kwaliteit van de hulpverlening te bewaken en te verbeteren. Kwaliteit en veiligheid zijn immers nooit af. Het waarborgen ervan is een continu proces.

Dat doen we onder andere door:

  • Voortdurend in gesprek te blijven met onze cliënten en hun naasten
  • Het afnemen van een tevredenheidsonderzoek onder cliënten en mantelzorgers
  • Het hebben van een klachtenregeling
  • Gesprekken met de cliëntenraad
  • Onze medewerkers de ruimte te geven om verbeteringen te initiëren
  • Actief de samenwerking zoeken met (regionale) partners
  • Volgen van wetenschappelijk onderzoek of soms deelname aan wetenschappelijk onderzoek
  • Volgen van nieuwe (technische) ontwikkelingen
  • Afspraken te maken over kwaliteit en kosten met zorgverzekeraars
  • Te voldoen aan wetgeving voor bijvoorbeeld de gezondheidszorg
  • Het laten keuren van de kwaliteit door externe onafhankelijke instanties (Geriant beschikt over het HKZ-certificaat).

Kwaliteitsbeeld 2024

In het Kwaliteitsbeeld laten we zien waar we aan werken op het gebied van kwaliteit. Welke thema’s zijn belangrijk? Wat hebben we bereikt? En welke doelen hebben we voor 2025? Je leest het allemaal terug in ons Kwaliteitsbeeld 2024. Wilt u ons Kwaliteitsbeeld digitaal ontvangen? Mail dan naar info@geriant.nl.

Kwaliteitsstatuut

Alle aanbieders van geestelijke gezondheidszorg zijn verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Hieronder vindt u het goedgekeurde kwaliteitsstatuut ggz van Geriant.

Kwaliteitsstatuut Geriant