Via het cliëntportaal “Mijn Geriant” kunt u uw zorgdossier digitaal bekijken. Zo heeft u altijd inzage in de zorgrapportages die wij maken en kunt u uw zorgplan bekijken. U kunt uw zorgdossier zelf inzien of u kunt iemand anders toegang geven tot uw dossier, zoals een partner of familielid. Op die manier zijn u en uw naasten altijd op de hoogte en bepalen we samen welke zorg het beste bij u past.
Hoe werkt Mijn Geriant?
Voordat u kunt inloggen op Mijn Geriant, bepaalt u samen met de casemanager wie er toegang krijgt tot Mijn Geriant. Dit kunt u zelf zijn of u kunt een naaste toestemming geven. Hier tekent u dan een toestemmingsformulier voor. Ook kan het zijn dat u al een wettelijk vertegenwoordiger heeft. Dan zal deze persoon het account voor u beheren.
Wanneer duidelijk is wie er een account krijgt, zal er een mail worden verstuurd naar diegene om het account te activeren. In deze mail staan de tijdelijke inloggegevens en staat beschreven hoe u het account kunt activeren. Na activering van het account, kunt u altijd inloggen volgens onderstaande stappen.
Dit zijn de stappen in het kort
1. Inloggen
Klik op de blauwe button ‘Direct inloggen’ op deze pagina. Een nieuw venster wordt automatisch geopend waarin u verder kunt met stap 2.
2. SMS inlogcode invoeren
Voer de inloggegevens in die verstuurd zijn naar uw e-mailadres en klik op SMS inlogcode aanmaken. U ontvangt een code op uw mobiele telefoon, voer deze in.
3. Wachtwoord wijzigen
Wanneer u voor de eerste keer inlogt, kunt u eerst uw wachtwoord wijzigen. Vervolgens dient u akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden.
4. Zorgdossier bekijken
U kunt nu de verschillende onderdelen van uw zorgdossier bekijken, zoals de zorgrapportages en een kopie van uw behandelplan.
5. Cliëntprofiel inzien
Onder het kopje Cliëntprofiel kunt u uw persoonlijk gegevens zien. Wanneer u klikt op Volledig profiel kunt u vinden welke betrokken zorgverleners inzage hebben in uw dossier.
6. Uitloggen
U kunt Mijn Geriant tijdelijk vergrendelen door rechtsboven op uw naam te klikken en Sessie vergrendelen te kiezen. Of u kunt uitloggen door op de uitknop te klikken.
Klaar om aan de slag te gaan?
Direct inloggenVragen of hulp nodig?
Komt u er even niet uit, omdat u uw wachtwoord kwijt bent of niet meer weet hoe u moet inloggen? Bekijk de informatie op deze pagina of neem contact op met de helpdesk. Zij helpen u graag!
De helpdesk is geopend tijdens de ochtenduren van 9.00 uur tot 12.00 uur op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag (dus niet op woensdag en niet in het weekend).
Bel 072 527 03 90 of mail naar help@geriant.nl
Veelgestelde vragen
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. En nu?
Wanneer u op deze pagina voor ‘Direct inloggen’ kiest, staat naast de knop ‘Inloggen’ de optie ‘Wachtwoord vergeten?’. Hier kunt u uw gebruikersnaam of e-mailadres invoeren. Vervolgens ontvangt u een mail met een link om uw wachtwoord te wijzigen.
Ik heb een vraag over het inloggen. Waar kan ik terecht?
Bekijk de informatie op deze pagina of neem contact op met de helpdesk. Zij helpen u graag! De helpdesk is geopend tijdens de ochtenduren van 9.00 uur tot 12.00 uur op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag (dus niet op woensdag en niet in het weekend). Bel 072 527 03 90 of mail naar help@geriant.nl
Ik wil graag toegang tot Mijn Geriant. Hoe vraag ik dat aan?
Wanneer u in zorg bent bij Geriant en u wilt graag uw zorgdossier digitaal inzien, kunt u dit bespreken met uw casemanager. Uw casemanager zal dan een account voor u aanmaken, met u bepalen wie er toegang krijgt en verdere uitleg geven.
Kan ik anderen ook toegang geven tot mijn zorgdossier?
Wanneer u een account krijgt voor Mijn Geriant bepaalt u samen met de casemanager wie er toegang krijgt. Dit kunt u zelf zijn of u kunt een naaste toestemming geven via het toestemmingsformulier. Ook kan het zijn dat u al een wettelijk vertegenwoordiger heeft. Dan zal deze persoon het account voor u beheren.
Bij wie kan ik terecht met vragen over de zorgrapportages?
Met inhoudelijke vragen over de zorgrapportages kunt u altijd terecht bij uw casemanager.
Wanneer kan ik de helpdesk bereiken?
De helpdesk is geopend tijdens de ochtenduren van 9.00 uur tot 12.00 uur op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag (dus niet op woensdag en niet in het weekend). Bel 072 527 03 90 of mail naar help@geriant.nl.